הקמת גינה מעוצבת

רוצים הצעת מחיר?

הקמת גינה מעוצבת

Modern designed garden

מדינת ישראל מאפשרת לאזרחיה ליהנות מאקלים נעים, שמשי ובאדמה פורייה במיוחד. באקלים זה יש מידה מרובה של אור שמש, כמות מספקת של מים ושלל אלמנטים המאפשרים טיפוח זנים שונים של צמחים הן למטרות פרי והן למטרות נוי והן לשילוב של השתיים. אם כן, מדובר בהזדמנות מתאימה עבור הקמת גינה מעוצבת.

 כל הסיבות עבור הקמת גינה מעוצבת

שכן, במיקום אסטרטגי בצומת בין אסיה, אפריקה ואירופה – מדינת ישראל נהנית מקרקע התומכת בשפע של צמחייה וביכולת הצמחה של זנים רבים של צמחים. ואם ניקח את זה לתחום הגינון, הרי שכל מי שרוצה לאפשר לעצמו הקמת גינות מעוצבות בחצרו, הרי זה משובח ואפשר שרבות מתוכניותיו אכן יתאפשרו עבורו. ואלו לא רק הבתים צמודי הקרקע שביכולתם לטפח גינה וליהנות מגינה מעוצבת, אלא גם בתים שיש להם מרפסות, גגות, גינות משותפות, גנים ציבוריים, שטח גידול בבית עסק וכיוצא בזה.

הקמת גינות מעוצבות יכולה להיות נושא המעורבים בו מספר בעלי מקצוע. לכל אחד אספקט ומאפיין מסוים בתהליך.  במסגרת התהליך, אפשר שנקבל את עזרתם ושירותם של אדריכלי נוף, משתלות, בתי מסחר לאבני דרך (ושלל פריטים אחרים כמו בריכות נוי, דשא, תאורת גן, מסלעות וכיוצא בזה), גננים ושאר אנשים וזאת כדי לקבל תמיכה הן בפיתוח ואחזקת הגינה המעוצבת והן בעיצוב ובהקמתה.

להתחיל מהחזון: הקמת גינות מעוצבות

אחד הדברים החשובים שכנראה כדאי לזכור במסגרת הקמת גינות מעוצבות, הוא הקונספט. המפה שלנו של המציאות, יכולה מאוד להשפיע על הדרך בה נבחר לנווט במציאות. כלומר, אם אנחנו חושבים שגינה מעוצבת היא פשוט חצר מטופחת, אולי כזו שעיצבו אותה "מעצבי נוף", ויש בה שטח רחב ממדים עם עצי אורן גבוהים, ושלל אלמנטים חיים ומאירים כמו גופי תאורה, פרגולות, בריכות עם מפל, שכשוכיות וכן הלאה – אז זה מה שאנחנו נחשוב שמתבקש ליצור כדי להגשים את הקמת הגינה שלנו.

ואין בקונספט המתואר שום דבר רע. אלא שאם יש לנו תמונה קבועה בראש, אנחנו לא בהכרח מבינים מה אנחנו רוצים. אולי לנו מתאים ליצור משהו אחר? אולי אנחנו מרגישים תשוקה לבנות משהו, ואנחנו פשוט לא יודעים איך "זה יכול להיראות", אז אנחנו מלבישים תמונה מסוימת שלא בהכרח מייצגת. על כן, בהינתן הרצון להקים גינה מעוצבת, יש עניין להבין איך זה נראה עבורנו. מה הרצון שלנו מבקש. יכול להיות שהקונספט האישי שלנו ייראה ממש אחרת מהקונספט של השכנים והמשפחה. וזה חשוב לדייק את החזון שלנו, מבלי שיישען על רעיונות של אנשים אחרים.

דגשים עבור הקמת גינות מעוצבות

במסגרת הקמת גינות מעוצבות מתבקש להגשים מספר מטרות במספר רבדים. אנחנו רוצים לנצל את השטח בצורה מיטיבה, ליצור מראה מושך ונעים, לאפשר תנועה חופשית במרחב, לשלב צמחי נוי עם צמחי פרי, לאפשר רמה מאוד נמוכה (במידת האפשר) של תחזוקה לגינה, לשלב אלמנטים דקורטיביים, להבין ולתת מענה על צרכיהם של בני הבית, להתאים את הגינה למטרות השימוש של דרי הבית (לדוגמה, באם יש כלב, בריכה, טרמפולינה, שכשוכית וכו'), לאפשר פרטיות לגינה, ולהישאר במסגרת התקציב.

על פי כן, כאשר אנחנו הולכים על הקמת גינות מעוצבות, עלינו לזהות את סדר העדיפויות, את החזון הגבוה לגינה ואת הפעולות המתבקשות כדי להגשים אותו. מעבר לזה, באם אין לנו ניסיון קודם ואנחנו רוצים לקבל עזרה מקצועית, אנחנו יכולים לבקש עזרתה של חברה המתמחה בהקמת גינות מעוצבות.

מאמרים נוספים